BMW R 1200 GS

R 1200 GS. Legenda łączy się z postępem, perfekcja łączy się z pasją.

BMW R 1200 GS to TEN GS. Protoplasta segmentu motocykli turystycznych enduro - i nadal jest jego niezachwianym liderem.
Wszechstronność – drogi, teren, miasto, szosy podrzędnej klasy, komfort oraz osiągi - połączona z legendarną solidnością i doświadczeniem zebranym przez ponad 36 lat rozwoju modelu GS dają w rezultacie motocykl, który nie obawia się konkurentów. Ogromna liczba wygranych i nagród w magazynach technicznych stanowi tego imponujący dowód. I nieprzypadkowo to właśnie model GS jest najlepiej się sprzedającym się motocyklem o pojemności powyżej 600 cm3 - na całym świecie. Nowy model celuje jeszcze wyżej - zarówno pod względem stabilności przy jeździe szosowej jak i osiągów w terenie. Więcej komfortu, dynamiki i więcej frajdy.

Silnik - nie do opisania

Wielokrotnie przetestowany i sprawdzony pod najwyższymi obciążeniami dwucylindrowy silnik w układzie bokser dysponujący 125 KM (92 kW) mocy. Jest on wydajny i dysponuje wysokim momentem obrotowym - dając znaczną uciechę jazdy w każdych warunkach. A jednak legendarny silnik bokser słynie nie tylko ze względu na swoją trwałość. Cechują go także dobre maniery. Mokre sprzęgło antyhoppingowe z elektronicznym sterowaniem przepustnicą ułatwia precyzyjne dozowanie mocy. Wypróbuj go teraz na jeździe próbnej.

Prowadzenie - bezkonkurencyjne.

Sztywna rama główna z silnikiem stanowiącym element konstrukcyjny zapewnia niski środek suportu, co pozwala uniknąć problemów z prowadzeniem się motocykla i zapewnia niesamowitą stabilność toru jazdy. Zawieszenie kół typu paralever i telelever umożliwia idealne dostrojenie siły tłumienia do dowolnego rodzaju podłoża.
A dzięki nowym elektronicznym systemom wspomagania kierowcy, takim jak przekonstruowany układ ESA (system elektronicznej regulacji zawieszenia) R 1200 GS może ponownie być wyznacznikiem przyjemności z jazdy za dotknięciem przycisku.

W standardowym wyposażeniu znajdują się tryby jazdy Rain i Road, a także system automatycznej kontroli stabilności (ASC), które optymalnie dobierają zachowanie motocykla do warunków na drodze.
Dostępny opcjonalnie tryb jazdy Pro zapewnia jeszcze większy zakres dostosowania sposobu prowadzenia się motocykla do własnego stylu jazdy (np. Enduro oraz Dynamic). Układ wspomagania ruszania pod górę (Hill Start) ułatwia ruszenie na pochyłościach, natomiast system dynamicznej kontroli trakcji DTC (Dynamic Traction Control) reaguje z wyczuciem podczas jazdy w pochyleniu, zapewniając bezpieczeństwo i dynamikę jazdy. Również układ ABS Pro jest przydatny podczas jazdy w pochyleniu, gdyż umożliwia odpowiednie dawkowanie siły hamowania z uniknięciem niebezpiecznych sytuacji. Dynamiczne światło stopu ostrzega pojazdy z tyłu w przypadku nagłego hamowania.

Personalizacja - nieodzowna.

Jedna rzecz zawsze pozostaje niezmieniona - solidność, dynamika i pełnia charakteru. Również nowe wykończenie lakiernicze oraz wysoka jakość powierzchni nadwozia podkreślają uderzającą stylistykę motocykla rodziny GS. I jest to słuszne.
Ale niezależnie czy to dzięki eleganckim elementom na zbiorniku paliwa, osłonie chroniącej przed rozbryzgami z przedniego koła, tłoczonym emblematom GS czy nowej ramie i kolorom nadwozia - R 1200 GS nigdy wcześniej nie był tak wszechstronny jak teraz.
I jest również dostępny w nowych wariantach stylistycznych. Wariant Exclusive wzbogaca go o elementy wizualne i podkreśla pewność wyglądu i gotowość do użytku turystycznego z wysokiej jakości materiałami i akcentami.
Wariant Rallye służy właśnie do tego, co mówi etykieta, oferując ambitnym kierowcom terenowym dokładnie to, za co są gotowi zapłacić. Ponadto obszerna gama dostępnych akcesoriów opcjonalnych, w tym systemu Keyless Ride, akcesoriów przydatnych w jeździe terenowej a nawet systemów bagażników pozwala lepiej przystosować swój GS do własnych pragnień.