BMW HP4 RACE

Podrasowany do granic możliwości.

Motocykl HP4 RACE oferuje więcej niż suma wszystkich jego elementów. Ten motocykl to czyste emocje. Od początków prac projektowych aż do jego obecności na torze wyścigowym temu motocyklowi towarzyszy zamiłowanie. Napędza go innowacyjność, projektowana aby mógł podnosić poprzeczkę dla innych.

Ten nowy model HP jest pierwszym na świecie motocyklem posiadającym ramę i koła wykonane w całości z kompozytu węglowego. Dysponując mocą 215 KM (158 kW) waży on jedynie 146 kilogramów (masa sucha). Ręcznie wytwarzane marzenie, którego dozna tylko 750 entuzjastów.

Kwintesencja wydajności w liczbie 750 sztuk.

HP4 RACE jest majstersztykiem umiejętności technicznych. Każdy z ograniczonej serii 750 maszyn wyścigowych został ręcznie wykonany przez naszych wyszkolonych specjalistów i posiada naklejkę z numerem.

Wysoka dawka wrażeń, dostępna tylko dla tych, którzy umieją się nią dzielić. Tylko dla tych, którzy nie znają granic i zawsze chcą sięgać dalej. Śmiałków przełamujących granice, których pragnienia są nie tylko zaspokajane przez HP4 RACE, ale którzy dzięki jego obecności będą musieli przedefiniować swoje cele. Takich osób jest niewiele. A dokładniej: siedemset pięćdziesiąt.

Nowy wyznacznik możliwości o lekkiej konstrukcji.

Rama HP4 RACE jest wykonana jako jedna całość z włókien węglowych rozciągająca się od główki widelca do osi obrotu wahacza. W porównaniu do ramy standardowej pozwala to zaoszczędzić całe 4 kilogramy masy.
Mówiąc o technologii karbonu, została ona użyta w BMW HP4 RACE nie ze względu na wygląd, lecz charakterystykę. Pozwala ona na zaprojektowanie i wdrożenie sztywności i skrętności uzależnionej od funkcji spełnianej przez dany element. Kompozyt oparty o włókna węglowe (karbon) jest równie sztywny jak aluminium i równie wytrzymały jak stal. Wszystkie korzyści oferowane przez kompozyt karbonowy zostały w pełni wykorzystane w konstrukcji kół. Zachowują one pewną elastyczność.

Perfekcja do najdrobniejszych szczegółów.

Opracowany pod kątem toru wyścigowego HP4 RACE ma samonośny węglowy przód, który swoją agresywną powierzchnią czołową praktycznie pożera powiew wiatru i kieruje go do układu dolotowego. Szyba owiewki o kopułowym kształcie oferuje kierowcy optymalną ochronę i jednocześnie pozwala mu przyjąć aerodynamiczną pozycję. Idealna interakcja między schematem malowania a wyglądem karbonowych elementów sprawia, że HP4 RACE jest absolutnym hitem, który wszyscy chcą podziwiać. Nowa era nadeszła również dla zastosowanej kolorystyki. W HP4 RACE prezentujemy nowe barwy sportowe HP: Lightwhite uni / Racingblue metallic / Racingred uni.

Zbudowany ręcznie. Skomponowany dla najwyższej wydajności.

Silnik motocykla HP4 RACE, wytwarzany ręcznie w Berlinie, stanowi kolejny etap rozwoju silnika stosowanego w wyścigach długodystansowych i Mistrzostwach klasy Superbike. Generuje on 215 KM mocy (158 kW), a obroty maksymalne zostały zwiększone do 14 500 obr./min. Moment maksymalny wynosi 120 Nm przy 10 000 obr./min.
Pierwszy serwis, obejmujący wymianę oleju, jest wykonywany po pewnym czasie pracy silnika i odbywa się z pomiarem na stanowisku badawczym. Silnik jest badany od wewnątrz w celu ustawienia właściwych czasów otwarcia i luzów zaworowych. Dzięki temu HP4 RACE jest gotowy i może osiągać swój pełny potencjał na torze już od momentu przekazania klientowi.

Najlepsze czasy okrążeń są uzależnione od perfekcyjnej regulacji.

Każdy komponent motocykla HP4 RACE odzwierciedla jego wyścigowe przeznaczenie. W samonośnej karbonowej konstrukcji przedniej znajduje się dwuwymiarowa deska rozdzielcza zawierająca wszystkie informacje przydatne dla kierowcy i mechaników. Rejestrator danych 2D umożliwia zapisanie i późniejszy odczyt ważnych informacji. Obsługiwany za pomocą precyzyjnie działających przycisków układ Dynamic Traction Control (DTC, Układ dynamicznej kontroli trakcji) oferuje optymalną przyczepność w każdej sytuacji. Uzależnienie oferowanej mocy od wybranego biegu i programowany hamulec silnikowy i ograniczenie jazdy na tylnym kole to kolejne funkcje elektroniczne, które wraz z ogranicznikiem prędkości na drodze serwisowej i układem kontroli ruszania gwarantują bezproblemową eksploatację w warunkach wyścigowych. Układy elektroniczne są dopełniane przez zminimalizowaną wiązkę przewodów i akumulatory litowo-jonowe umieszczone w samonośnej karbonowej ramie tylnej. Stanowiąca dodatkowy element służący ergonomii nowego HP4 RACE karbonowa rama tylna może być ustawiona w jednym z trzech położeń.

Zindywidualizowany, od wysokości siedzenia po numer modelu.

Motocykl oferuje możliwości przystosowania do konkretnego kierowcy: od rozstawu kierownicy po układ podnóżków. Asystent zmiany biegów Pro w HP RACE z zamianą kierunku zmiany biegów daje odczuwalną reakcję przy każdej zmianie biegu. Sześciobiegowa, ciasno zestrojona skrzynia biegów posiada przełożenia dostosowane do charakterystyki wyścigów rangi Mistrzostw świata, a zakres przełożeń można dalej przystosować za pomocą przekładni pomocniczej (dołączanej do motocykla). Ten przygotowany do wyścigów rangi Mistrzostw Świata i oferujący 215 KM (158 kW) mocy, chłodzony olejem i wodą czterocylindrowy, czterosuwowy silnik zbudowany przez nasz zespół specjalistów jest przed montażem sprawdzany na stanowisku pomiarowym i otrzymuje certyfikat z wynikami badań. Każdy z silników musi przed akceptacją uzyskać wymaganą krzywą mocy.

Dobrze przemyślany i gotowy na największe wyzwania.

Widelec upside-down FGR 300 i tylny amortyzator TTX 36 P wykonywany przez Öhlinsa są dobrze znane w klasie World Superbike. Hamulce z zaciskami Brembo GP4 PR stosowanymi w MotoGP w połączeniu z tarczami 320-T o grubości 6,75 mm odpowiadają za najwyższą skuteczność spowalniania motocykla. Użyte w HP4 RACE obręcze kół z kompozytu wzmacnianego tkaniną z włókna węglowego pozwalają zaoszczędzić 1540 g względem kół aluminiowych. Ta obniżona masa nadaje motocyklowi więcej zwinności. Konsekwentne stosowanie lekkiej konstrukcji obejmuje również układ wydechowy Akrapovič wykonany całkowicie z tytanu oraz zbiornik paliwa z ręcznie polerowanego aluminium. Dzięki tym cechom możliwe było uzyskanie motocykla o masie na sucho 146 kilogramów (171 kg masy motocykla na pusto wg normy DIN). Tytanowe śruby o średnicach 6, 8 i 10 mm nie tylko zmniejszają masę motocykla HP4 RACE, ale także niezbędnych narzędzi.