BMW S 1000 RR

Ikona wśród supermotocykli.

Już od momentu wprowadzenia BMW S 1000 RR rozpoczął rewolucję w kategorii supermotocykli sportowych. Od tego czasu motocykl ten jest nadal rozwijany, a jego wypróbowana i sprawdzona koncepcja została jeszcze bardziej doszlifowana i uzupełniona najnowszą technologią. Jednakże jeden niezmienny czynnik został zachowany - krzywa mocy o imponującym przebiegu, która nawet do dzisiaj nie przestaje być wyróżnikiem.

A teraz S 1000 RR jest standardowo wyposażany w układ DTC (Dynamic Traction Control), oferując jeszcze lepszą dynamikę jazdy i poziom bezpieczeństwa na drogach. W rezultacie S 1000 RR pozostaje koniem czystej rasy wśród motocykli sportowych - zarówno na ulicy jak i na torze. Zawarte w nim innowacyjne technologie pozwolą Ci odczuć jego osiągi z jeszcze większą intensywnością i bliskością niż kiedykolwiek wcześniej.

Oto twarz zwycięzcy. Lub zawodnika w najlepszej formie. Lub wojownika.

RR to typowy przedstawiciel klasy supermotocykli - odnosi się to również do jego stylistyki. Wyróżniający się dzielony przód motocykla i asymetryczne przednie reflektory sprawiają, że jest od razu zauważalny. Ostro cięte linie dają czysto zarysowaną sylwetkę, a jego profil i kształty znakomicie się uzupełniają. Od początku do końca emanuje wręcz miłością do prostych i zakrętów, a jego łaknienia wysokich osiągów nie da się nijak ukryć. RR dzieli z Tobą pragnienie przyspieszenia i prędkości.

S 1000 RR jest dostępny w trzech wersjach kolorystycznych: Granite grey metallic (granitowy szary metaliczny) z Black storm metallic (czarny burzowy metaliczny), pozwalający uchwycić ciemne otchłanie wielkiego miasta stwarzając wygląd zapierający dech w piersi. Racing red (wyścigowy czerwony) z Light white (jasny biały), z czerwonymi paskami na kołach podkreślający dynamikę i osiągi motocykla. Wariant kolorystyczny Light white (jasny biały) z Lupin blue metallic (łubinowy niebieski metaliczny) i Racing red (wyścigowy czerwony), również z czerwonymi liniami, stanowi wizualny wskaźnik jego przynależności do sportowego gatunku i jego miejsca w rodzinie maszyn wyścigowych BMW.

Wygrywające parametry. Moc i osiągi.

Chłodzony cieczą, czterocylindrowy rzędowy silnik S 1000 RR jest w stanie dostarczyć 199 KM (146 kW) przy 13 500 obr./min., a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 113 Nm przy 10 500 obr./min. Imponujące parametry, które kierowca może namacalnie sprawdzić. A nawet przy tych charakterystykach montowany w standardzie układ DTC zapewni znaczny wzrost bezpieczeństwa.
Co równie imponujące, pomimo możliwości uzyskiwania takich osiągów bez wysiłku, S 1000 RR nadal spełnia wymagania normy EU-4.
Liczne detale pozwolą jeszcze intensywniej doznawać możliwości S 1000 RR i zachować jeszcze lepsze rozeznanie w każdej sytuacji na drodze. Trzy tryby jazdy „Rain”, „Sport” oraz „Race” zapewniają optymalną współpracę elektronicznej manetki gazu, oraz układów ABS i ASC nawet przy zmieniających się warunkach. Jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniają układy DTC (dynamiczna kontrola trakcji) oraz ABS, od teraz dostępne w standardowym wyposażeniu. Elektroniczna manetka gazu oznacza jeszcze bardziej precyzyjne dawkowanie olbrzymiej mocy motocykla. Dzięki nadzwyczajnej rozdzielczości panel wskaźników w wyraźny sposób przedstawia wartości wybranych ustawień oraz aktualną prędkość jazdy i obroty silnika. Daje to optymalny wgląd w osiągi motocykla RR oraz swoich ustawień.

Wysokie osiągi i perfekcja do najdrobniejszych szczegółów.

Możliwe jest także wprowadzenie dalszych udoskonaleń, na przykład za pomocą opcjonalnych trybów jazdy Pro, obejmujących dwa osobne tryby - „Slick” oraz „User Mode”, a także układu ABS Pro z czujnikiem pochylenia. A nawet ten motocykl o najwyższych osiągach posiada wiele systemów zapewniających wygodę: opcjonalny asystent zmiany biegów Pro pozwala zmieniać biegi zarówno w dół jak i w górę bez potrzeby naciskania sprzęgła lub manipulowania gazem - co przekłada się na jeszcze lepsze przekazywanie siły napędowej. Wspomaganie ruszania i ogranicznik prędkości na pasie pit lane to kolejne rozwiązania prosto z torów wyścigowych. Przy wyborze akumulatora o wysokiej mocy (Li-ion) masa całkowita motocykla RR zostanie obniżona o 1,5 kg, zapewniając jeszcze bardziej wyścigowe doznania.

BMW S 1000 RR jest w dalszym ciągu motocyklem superbike najwyższej klasy. Sprawuje się równie dobrze na drodze jak i na torze wyścigowym.