Model Concept R 18 /2 debiutuje na targach EICMA

Zaprezentowano drugi koncept cruisera BMW Motorrad

Zaledwie sześć miesięcy temu BMW Motorrad szturmem przejęło scenę niestandardowych motocykli dzięki światowej premierze Concept R 18 na Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Obecnie światło dzienne ujrzała wersja dwusilnikowa, będąca owocem drugiego studium projektowego, o pojemności 1800 cm3 z dwoma przeciwległymi cylindrami. Spotkała się ona ze znacznym entuzjazmem po zaprezentowaniu jej w Mediolanie na międzynarodowej wystawie motocykli EICMA.

Concept R 18 /2 toruje sobie drogę.

Concept R 18 /2 toruje sobie drogę.

Model nazwany po prostu „Concept R 18 /2” to zupełnie nowa i wyraźnie odmienna interpretacja cruisera o bardzo dynamicznych osiągach, która demonstruje prawdziwą wszechstronność platformy „big-boxer” i mocno sugeruje fanom tego gatunku, czego mogą się spodziewać, gdy cruiser seryjnej produkcji BMW Motorrad wejdzie na rynek w 2020 roku.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy kilkakrotnie kuszono już miłośników cruiserów, nie tylko modelem Concept R 18, ale także dwoma fascynującymi niestandardowymi wersjami z Japonii i USA, w których wykorzystano silnik big boxer BMW Motorrad jako bazę — były to „Departed” produkcji CUSTOM WORKS ZON oraz „Birdcage” produkcji Revival Cycles.

+ Dowiedz się więcej

Oczekuj nieoczekiwanego.

Oczekuj nieoczekiwanego.

Nikt jednak nie spodziewał się, co dalej nastąpi — bezpośrednio ze studia projektowego BMW Motorrad w Monachium model został perfekcyjnie wykończony przez szwedzkich konstruktorów UCC. Zapraszamy do świata Concept R 18 /2, bardziej dynamicznej, nowoczesnej interpretacji cruisera, która pozostaje w czołówce tego segmentu, jeśli chodzi o osiągi, ale wciąż zachowuje eleganckie proporcje swoich poprzedników.

/2 to ucieleśnienie bardziej ekstrawertycznego charakteru, którego estetyka odbiega od chromowanego stylu retro oryginalnego motocykla Concept R 18. Najnowszy big boxer dumnie prezentuje głębokie kolory warstwowego lakieru kontrastującego z ciemną ramą, widelcami, pokrywami zaworów i siedziskiem.

+ Dowiedz się więcej
Poprzez projekt Concept R 18 oraz /2 chcieliśmy pokazać dwa odmienne rezultaty — to dwa zupełnie różne modele. ”

Bart Janssen Groesbeek

BMW Motorrad Design

Dynamiczne szczegóły.

Dynamiczne szczegóły.

Po bliższym przyjrzeniu się dostrzegamy czarno-białe, odlewane koła (zamiast kół szprychowych) na srebrnych felgach o wymiarach 19 cali z przodu i 16 cali z tyłu. Zmodyfikowane, dwuczęściowe, profilowane siedzisko R nineT Racer zostało osadzone na pochylonych widelcach oraz trypletach i stanowi ono jednocześnie stylową ochronę przed żywiołami. Wysokiej klasy hamulce Brembo zapewniają natomiast siłę hamowania godną tego wydajnego cruisera.    

Zniknęło „pływające” skórzane siodło Concept R 18, które zastąpiono siedziskiem w stylu choppera „na półtorej osoby”, które nadaje motocyklowi bardziej dynamiczny charakter. Pod ramą pomocniczą znajduje się tylny błotnik, który został podniesiony i przymocowany do ramy, a więc wydaje się, że obejmuje on tylne koło.

+ Dowiedz się więcej

Aż prosi się, aby na nim jeździć, a nie tylko podziwiać.

Aż prosi się, aby na nim jeździć, a nie tylko podziwiać.

Podczas gdy oryginalny Concept R 18 jest niewątpliwie piękny, jego rodzeństwo zostało zaprojektowane tak, by pokazać, jak bardzo wszechstronny jest jego silnik podstawowy oraz podwozie. Było to punktem wyjścia do personalizacji i ułatwiło rozbicie jego estetyki na różne style — w tym przypadku postawiono na współczesny, dynamiczny softtail o charakterze niestandardowego motocykla produkcyjnego, a nie wyjątkowość Concept R 18.

+ Dowiedz się więcej
Jakość Concept R 18 to prawdziwy „klejnot” z przeszłości. W przypadku /2 osiągnięcie takiego charakteru było znacznie łatwiejsze, ponieważ jest to motor produkcyjnymodified production bike. ”

Bart Janssen Groesbeek

BMW Motorrad Design

Podczas gdy twórcy Concept R 18 inspirowali się historią marki, model /2 ma raczej w sobie ducha lat 80. i ewidentnie został zaprojektowany z myślą o wyższych prędkościach i dłuższych dystansach. Motocykl został obniżony, jednak nie jest tak niski jak Concept R 18. Motocyklista cieszy się więc bardziej dynamiczną pozycją siedzącą, bez konieczności rozciągania się, aby sięgnąć do górnych drążków kierownicy.

+ Dowiedz się więcej

Obniżone i wydłużone proporcje są typowe dla tego segmentu a zbiornik i rama okalają potężny, muskularny silnik z wykończonymi na czarno metalowymi pokrywami zaworów ze stali nierdzewnej. Wersja /2 osadzona wyżej niż Concept R 18 to ucieleśnienie sportowego, ale nie nadmiernie agresywnego charakteru.

Rama współdzielona z modelem Concept R 18 stanowi dopełnienie oryginalnej strategii projektowej — zachowano jej wymiary, krzywizny oraz charakterystyczną linię flyline. Pozostawiono też odsłonięty napęd wału oraz klasyczny zbiornik w kształcie łzy. Aby dopełnić spersonalizowany produkcyjny wygląd tego modelu, wyposażono go w układ wydechowy wykonany przez Niemiecką firmę Hattech, która cieszy się ugruntowaną renomą, jeśli chodzi o produkcję tłumików do klasycznych i niestandardowych motocykli BMW.

+ Dowiedz się więcej

Mniej eleganckie, bardziej surowe podejście

W przypadku /2 celem było podkreślenie elastyczności zawdzięczanej oryginalnej koncepcji projektowej, która pozwala na wprowadzanie niewielkich zmian w różnych elementach nadwozia bez konieczności modyfikowania głównych komponentów (ramy/ zbiornika/ silnika itp.).

Zaprojektowany przez BMW Motorrad i ręcznie wykonany przez szanowanych entuzjastów, model /2 zdecydowanie przejawia tę elastyczność — emanuje zupełnie innym charakterem, pomimo tego samego szkieletu podstawowego.  

To udana kontynuacja historii, która coraz bardziej przybliża nas do prawdziwego seryjnego cruisera, który pojawi się w 2020 roku. Do tego czasu możesz podziwiać Concept R 18 /2 na imprezach motocyklowych na całym świecie.

+ Dowiedz się więcej

Concept R 18 z rykiem wjeżdża na ulice

BMW Motorrad zaprezentowało niestandardową koncepcję na konkursie Villa d’Este

BMW Motorrad zaprezentowało niestandardową koncepcję na konkursie Villa d’Este

Odpowiednie motocykle.

Wyłączenie odpowiedzialności

Przedstawione pojazdy mogą być modyfikowane i wyposażane w akcesoria od dostawców zewnętrznych i/lub własne komponenty, które nie są produkowane, dystrybuowane ani testowane przez BMW. BMW nie ponosi żadnej odpowiedzialności za modyfikacje (w tym za montaż, właściwości i wykorzystanie przedstawionych akcesoriów). UWAGA: Modyfikowanie pojazdów seryjnych (w tym montaż i użytkowanie komponentów firm trzecich i własnych) może wpłynąć na właściwości jezdne! Prowadzenie naszych pojazdów w zmodyfikowanym stanie odbywa się na własne ryzyko.

spinner