Dane i wyposażenie
BMW R 12 G/S
R 12 G/S jest hołdem dla modelu R 80 G/S i początków pełnej sukcesów historii BMW Motorrad. Z legendarną aurą motocykli rajdowych z lat 80-tych XX wieku, niepodrabialnym momentem obrotowym silnika typu bokser i nowoczesnym wyposażeniem to idealna maszyna do wszystkiego. Czy to w mieście, czy też poza asfaltem: R 12 G/S ma dla Ciebie w zanadrzu zawsze niezapomniane przeżycia i radość z jazdy. Tutaj poznasz jego bogate wyposażenie techniczne.
Tła na wybranych obrazach zostały stworzone przy pomocy AI..
Technical data
Silnik
Moc znamionowa
80 kW (109 KM) przy 7000 obr./min
Oczyszczanie spalin
Regulowany katalizator 3-drożny
Typ
Chłodzony powietrzem/olejem dwucylindrowy, czterosuwowy silnik Boxer z dwoma górnymi wałkami rozrządu i czterema promieniowo rozmieszczonymi zaworami oraz centralnym wałem wyrównoważającym
Średnica cylindra x skok tłoka
101 mm x 73 mm
Pojemność skokowa
1170 cm3
Maks. moment obrotowy
115 Nm przy 6500 obr./min
Stopień sprężania
12,0 : 1
Wzbogacenie mieszanki
Elektroniczny wtrysk do kolektora dolotowego / cyfrowe zarządzanie silnikiem BMS-O z elektrycznym nastawnikiem przepustnicy
Norma spalin
EU 5+
Parametry jazdy / zużycie paliwa
Prędkość maksymalna
210 km/h
Zużycie na 100 km według WMTC
5,1 l
Emisja CO2 wg WMTC
119 g/km
Rodzaj paliwa
Super bezołowiowa (maks. 15% etanolu, E15), 95 ROZ/RON, 90 AKI
Poziom hałasu na postoju
88 dB(A)
Instalacja elektryczna
Alternator
Alternator z magnesami trwałymi o mocy 660 W (moc znamionowa)
Akumulator
12 V / 12 Ah, bezobsługowy
Przeniesienie siły
Sprzęgło
Sprzęgło jednotarczowe suche, uruchamiane hydraulicznie
Skrzynia biegów
6-biegowa skrzynia biegów kłowa w oddzielnej obudowie skrzyni biegów
Napęd wtórny
Wał Kardana
Zawieszenie/hamulce
Rama
Rama z kratownicy rurowej
Prowadnica koła przedniego / elementy sprężynowe
Odwrócony widelec teleskopowy, średnica 45 mm, regulowana podstawa sprężyny, regulowane tłumienie stopnia dobicia i odbicia
Prowadnica koła tylnego / elementy sprężynowe
Wahacz jednoramienny z odlewu aluminiowego z cięgnem paralever BMW Motorrad, bezpośrednio połączony, z centralnym amortyzatorem teleskopowym działającym zależnie od skoku, regulowana podstawa sprężyny, regulowane tłumienie stopnia dobicia i odbicia
Droga pracy sprężyny przód/tył
210 mm / 200 mm
Prześwit
240 mm
Rozstaw osi
1580 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
120,8 mm
Kąt głowicy skrętnej
63.1°
Kąt skrętu kierownicy
42°
Koła
Aluminiowe koła szprychowe
Wymiary obręczy przedniej
2,15" x 21"
Wymiary obręczy tylnej
4,00" x 17"
Opony przednie
90/90 -21
Opony tylne
150/70 R17
Hamulec przedni
Hamulec dwutarczowy, przykręcony do osi, średnica 310 mm, 2-tłokowy zacisk pływający Brembo
Hamulec tylny
Hamulec jednotarczowy, średnica 265 mm, 2-tłoczkowy zacisk pływający Brembo
ABS
Zintegrowany ABS Pro firmy BMW Motorrad (zintegrowanie częściowe)
Wymiary/masy
Wysokość siedzenia przy masie własnej
860 mm
Długość łuku krokowego przy masie własnej
1935 mm
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa
15,5 l
w tym rezerwa
ok. 4 l
Długość
2250 mm
Wysokość
1256 mm (bez lusterka, przy masie własnej DIN)
Szerokość
970 mm
Masa na sucho
216 kg
Masa własna pojazdu gotowego do jazdy, z pełnym bakiem paliwa
229 kg
1)
Dopuszczalna masa całkowita
430 kg
Dopuszczalne obciążenie (przy wyposażeniu standardowym)
201 kg
1) Według dyrektywy (UE) 168/2013 z całym sprzętem, z wyposażeniem standardowym i po zatankowaniu co najmniej 90% użytecznej pojemności zbiornika.
Wyposażenie
Wyposażenie standardowe
- Bezdętkowe koła szprychowe w rozmiarze 21” / 17”
- Układ jezdny enduro z pełną regulacją i amortyzacją zależną od skoku
- Tryby jazdy Rain/ Road/ Enduro
- Częściowo zintegrowany układ hamulcowy BMW Motorrad ABS Pro
- Keyless Ride
- Dynamiczny system przeciwdziałający poślizgowi kół podczas hamowania silnikiem
- Dynamiczna kontrola trakcji
- Układ wydechowy nowej konstrukcji
- Analogowa okrągła tarcza
Opcje wyposażenia
- Pakiet Enduro Pro z tylnym kołem 18”, podnóżkami enduro, podwyższeniem kierownicy, osłonami dłoni, dużym zabezpieczeniem silnika
- Tryby jazdy Pro z dodatkowym trybem jazdy ENDURO PRO
- Siedzenie Rallye o wysokości +20 mm
- Pakiet Komfort z asystentem zmiany biegów Pro, tempomatem, Hill Start Control Pro i podgrzewaniem manetek kierownicy
- Headlight Pro
- Kontrola ciśnienia w oponach
- Digital Display
- Pakiet pasażera
- ConnectedRide Control z mocowaniem smartfona i gniazdkiem elektrycznym USB-C
- Option 719 z pakietem części frezowanych
- Akumulator M Lightweight
- Koła szprychowe II w kolorze złotym
- Zabezpieczenie silnika
Wyposażenie specjalne
- Owiewka licznika Rallye
- Przygotowanie nawigacyjne z ConnectedRide Mount
- Pałąk ochronny silnika
- Dodatkowe reflektory LED
- Osłona pokrywy głowicy cylindrów
- Tytanowa końcówka tłumika
- ConnectedRide Navigator
- Torba na bak i miękkie torby bagażowe
- i wiele więcej
+ Dowiedz się więcej