Technical data

Silnik

Moc znamionowa
80 kW (109 KM) przy 7000 obr./min
Oczyszczanie spalin
Regulowany katalizator 3-drożny
Typ
Chłodzony powietrzem/olejem dwucylindrowy, czterosuwowy silnik Boxer z dwoma górnymi wałkami rozrządu i czterema promieniowo rozmieszczonymi zaworami oraz centralnym wałem wyrównoważającym
Średnica cylindra x skok tłoka
101 mm x 73 mm
Pojemność skokowa
1170 cm3
Maks. moment obrotowy
115 Nm przy 6500 obr./min
Stopień sprężania
12,0 : 1
Wzbogacenie mieszanki
Elektroniczny wtrysk do kolektora dolotowego / cyfrowe zarządzanie silnikiem BMS-O z elektrycznym nastawnikiem przepustnicy
Norma spalin
EU 5+

Parametry jazdy / zużycie paliwa

Prędkość maksymalna
210 km/h
Zużycie na 100 km według WMTC
5,1 l
Emisja CO2 wg WMTC
119 g/km
Rodzaj paliwa
Super bezołowiowa (maks. 15% etanolu, E15), 95 ROZ/RON, 90 AKI
Poziom hałasu na postoju
88 dB(A)

Instalacja elektryczna

Alternator
Alternator z magnesami trwałymi o mocy 660 W (moc znamionowa)
Akumulator
12 V / 12 Ah, bezobsługowy

Przeniesienie siły

Sprzęgło
Sprzęgło jednotarczowe suche, uruchamiane hydraulicznie
Skrzynia biegów
6-biegowa skrzynia biegów kłowa w oddzielnej obudowie skrzyni biegów
Napęd wtórny
Wał Kardana

Zawieszenie/hamulce

Rama
Rama z kratownicy rurowej
Prowadnica koła przedniego / elementy sprężynowe
Odwrócony widelec teleskopowy, średnica 45 mm, regulowana podstawa sprężyny, regulowane tłumienie stopnia dobicia i odbicia
Prowadnica koła tylnego / elementy sprężynowe
Wahacz jednoramienny z odlewu aluminiowego z cięgnem paralever BMW Motorrad, bezpośrednio połączony, z centralnym amortyzatorem teleskopowym działającym zależnie od skoku, regulowana podstawa sprężyny, regulowane tłumienie stopnia dobicia i odbicia
Droga pracy sprężyny przód/tył
210 mm / 200 mm
Prześwit
240 mm
Rozstaw osi
1580 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
120,8 mm
Kąt głowicy skrętnej
63.1°
Kąt skrętu kierownicy
42°
Koła
Aluminiowe koła szprychowe
Wymiary obręczy przedniej
2,15" x 21"
Wymiary obręczy tylnej
4,00" x 17"
Opony przednie
90/90 -21
Opony tylne
150/70 R17
Hamulec przedni
Hamulec dwutarczowy, przykręcony do osi, średnica 310 mm, 2-tłokowy zacisk pływający Brembo
Hamulec tylny
Hamulec jednotarczowy, średnica 265 mm, 2-tłoczkowy zacisk pływający Brembo
ABS
Zintegrowany ABS Pro firmy BMW Motorrad (zintegrowanie częściowe)

Wymiary/masy

Wysokość siedzenia przy masie własnej
860 mm
Długość łuku krokowego przy masie własnej
1935 mm
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa
15,5 l
w tym rezerwa
ok. 4 l
Długość
2250 mm
Wysokość
1256 mm (bez lusterka, przy masie własnej DIN)
Szerokość
970 mm
Masa na sucho
216 kg
Masa własna pojazdu gotowego do jazdy, z pełnym bakiem paliwa
229 kg
1)
Dopuszczalna masa całkowita
430 kg
Dopuszczalne obciążenie (przy wyposażeniu standardowym)
201 kg

1) Według dyrektywy (UE) 168/2013 z całym sprzętem, z wyposażeniem standardowym i po zatankowaniu co najmniej 90% użytecznej pojemności zbiornika.

Wyposażenie

Wyposażenie standardowe 

  • Bezdętkowe koła szprychowe w rozmiarze 21” / 17” 
  • Układ jezdny enduro z pełną regulacją i amortyzacją zależną od skoku 
  • Tryby jazdy Rain/ Road/ Enduro 
  • Częściowo zintegrowany układ hamulcowy BMW Motorrad ABS Pro 
  • Keyless Ride 
  • Dynamiczny system przeciwdziałający poślizgowi kół podczas hamowania silnikiem 
  • Dynamiczna kontrola trakcji 
  • Układ wydechowy nowej konstrukcji 
  • Analogowa okrągła tarcza

Opcje wyposażenia 

  • Pakiet Enduro Pro z tylnym kołem 18”, podnóżkami enduro, podwyższeniem kierownicy, osłonami dłoni, dużym zabezpieczeniem silnika 
  • Tryby jazdy Pro z dodatkowym trybem jazdy ENDURO PRO 
  • Siedzenie Rallye o wysokości +20 mm 
  • Pakiet Komfort z asystentem zmiany biegów Pro, tempomatem, Hill Start Control Pro i podgrzewaniem manetek kierownicy 
  • Headlight Pro 
  • Kontrola ciśnienia w oponach 
  • Digital Display 
  • Pakiet pasażera 
  • ConnectedRide Control z mocowaniem smartfona i gniazdkiem elektrycznym USB-C 
  • Option 719 z pakietem części frezowanych 
  • Akumulator M Lightweight 
  • Koła szprychowe II w kolorze złotym
  • Zabezpieczenie silnika

Wyposażenie specjalne 

  • Owiewka licznika Rallye 
  • Przygotowanie nawigacyjne z ConnectedRide Mount 
  • Pałąk ochronny silnika 
  • Dodatkowe reflektory LED
  • Osłona pokrywy głowicy cylindrów
  • Tytanowa końcówka tłumika 
  • ConnectedRide Navigator 
  • Torba na bak i miękkie torby bagażowe
  • i wiele więcej
+ Dowiedz się więcej

Twój osobisty oryginał

R 12 G/S jest gotowy na każdą przygodę i Twoje pomysły na wyposażenie. Dzięki szerokiej gamie opcji wyposażenia dodatkowego i asortymentowi oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad możesz stworzyć własną legendę.

R 12 G/S jest gotowy na każdą przygodę i Twoje pomysły na wyposażenie. Dzięki szerokiej gamie opcji wyposażenia dodatkowego i asortymentowi oryginalnych akcesoriów BMW Motorrad możesz stworzyć własną legendę.

spinner