Dane techniczne

Silnik

Moc znamionowa
107 kW (145 KM) przy 7750 obr./min
Oczyszczanie spalin
Regulowany katalizator 3-drożny
Typ
Chłodzony powietrzem/cieczą czterosuwowy silnik typu flat twin z podwójnymi górnymi wałkami rozrządu napędzanymi łańcuchem (BMW ShiftCam) i wyważanymi kołami zębatymi.
Średnica cylindra x skok tłoka
106,5 mm x 73 mm
Pojemność skokowa
1300 cm3
Maks. moment obrotowy
149 Nm przy 6500 obr./min
Stopień sprężania
13,3 : 1
Wzbogacenie mieszanki
Elektroniczny wtrysk do kolektora dolotowego / cyfrowe sterowanie silnikiem z elektrycznym nastawnikiem przepustnicy
Norma spalin
EU 5+

Parametry jazdy / zużycie paliwa

Prędkość maksymalna
ponad 200 km/h
Zużycie na 100 km według WMTC
4,8 l
Emisja CO2 wg WMTC
110 g/km
Rodzaj paliwa
Benzyna bezołowiowa Super (maks. 15% etanolu, E15), LO 95, AKI 90
Poziom hałasu na postoju
88 dB(A)

Instalacja elektryczna

Alternator
650 W
Akumulator
12 V / 14 Ah, bezobsługowy

Przeniesienie siły

Sprzęgło
Sprzęgło wielotarczowe w kąpieli olejowej, Anti-Hopping, uruchamiane hydrauliczne
Skrzynia biegów
6-biegowa skrzynia biegów
Napęd wtórny
Wał Kardana

Zawieszenie/hamulce

Rama
Koncepcja ramy dwuczęściowej złożonej z ramy głównej i przykręconej do niej ramy tylnej, silnik samonośny
Prowadnica koła przedniego / elementy sprężynowe
Odwrócony widelec teleskopowy
Prowadnica koła tylnego / elementy sprężynowe
BMW Motorrad Paralever EVO, wahacz jednoramienny z odlewu aluminiowego, ciągła oś łożyskowa wahacza, centralny amortyzator teleskopowy
Droga pracy sprężyny przód/tył
140 mm / 130 mm
Rozstaw osi
1503 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
127 mm
Kąt głowicy skrętnej
62,5°
Koła
Koła z odlewu aluminium
Wymiary obręczy przedniej
3,50" x 17"
Wymiary obręczy tylnej
6,00" x 17"
Opony przednie
120/70 ZR17
Opony tylne
190/55 ZR17
Hamulec tylny
Hamulec jednotarczowy, średnica 285 mm, 2-tłoczkowy zacisk pływający
ABS
BMW Motorrad Full Integral ABS Pro (zintegrowana całkowicie funkcja hamowania, zoptymalizowana pod kątem pochylenia)

Wymiary/masy

Wysokość siedzenia przy masie własnej
785 mm
Długość łuku krokowego przy masie własnej
1765 mm
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa
17 l
w tym rezerwa
ok. 4 l
Długość
2126 mm
Wysokość
1112 mm (bez lusterka, przy masie własnej DIN)
Masa na sucho
227 kg
Masa własna pojazdu gotowego do jazdy, z pełnym bakiem paliwa
239 kg
1)
Dopuszczalna masa całkowita
460 kg
Dopuszczalne obciążenie (przy wyposażeniu standardowym)
221 kg

1) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 168/2013 z masą płynów, standardowym wyposażeniem oraz paliwem zatankowanym do co najmniej 90% pojemności użytkowej zbiornika.

Wyposażenie

Wyposażenie standardowe 

  • Keyless Ride 
  • DCC 
  • Gniazdo USB-C do ładowania 
  • Dynamic ESA 

Opcja wyposażenia 

  • DSA 
  • Sportowy układ jezdny 
  • Ogumienie sportowe 
  • Ekrany DTC-Shift/Core 
  • Uchwyt do nawigacji z blokadą elektroniczną 
  • Riding Assistant 

Akcesoria specjalne 

  • Osłona siedzenia pasażera 
  • Osłona cylindra z włókna węglowego 
  • Torba na bak czarna 5–8 l 
  • Kufer 26 l + 29 l zelektryfikowany 
  • Osłona tylnej przekładni kątowej 
+ Dowiedz się więcej

Geniusz jest gotów na Twoje życzenia

R 1300 R przenosi na drogę bezgraniczne możliwości. Ty decydujesz: czysty wyraz sportowego charakteru czy wygodne dodatki na długie trasy? Z opcjami wyposażenia i oryginalnymi akcesoriami BMW Motorrad zmienisz go w swojego osobistego geniusza.

R 1300 R przenosi na drogę bezgraniczne możliwości. Ty decydujesz: czysty wyraz sportowego charakteru czy wygodne dodatki na długie trasy? Z opcjami wyposażenia i oryginalnymi akcesoriami BMW Motorrad zmienisz go w swojego osobistego geniusza.

spinner