Wahacz jednostronny
Mniejsza waga przy zwiększonej odporności na skręcanie
Zawieszenie koła wykorzystujące wahacz jednostronny posiada długą tradycję w BMW Motorrad. W porównaniu do tradycyjnego zawieszenia z dwoma wahaczami wahacz jednostronny umożliwia oszczędność wagi przy jednoczesnym zwiększeniu odporności na skręcanie oraz bardzo ułatwionemu zakładaniu i zdejmowaniu tylnego koła.
Po odkręceniu nakrętek koła zdjęcie tylnego koła jest dziecinnie proste, np. w celu zmiany opony. Nie ma konieczności dotykania napędu, więc przykładowo prawidłowe napięcie paska zębatego nie ulegnie zmianie.
Dzięki swojej dużej szerokości to niekonwencjonalne tylne zawieszenie zapewnia, że tylne koło jest zawsze prawidłowo ustawione wzdłużnie. Tylne koło zębąte, pasek zębaty i przednie łożysko są również automatycznie ustawione liniowo. Napęd paskiem zębatym i jednostronny wahacz doskonale łączą swoje zalety, oferując unikalne w motocyklach produkowanych seryjnie rozwiązanie konstrukcyjne, dzięki któremu jazda na motocyklu jest jeszcze łatwiejsza.
+ Dowiedz się więcej