Bawarscy kompilatorzy we Włoszech.
Na tej scenie prezentowane są estetyka, elegancja i ponadczasowy design: podczas Concorso d’Eleganza Villa d’Este nad jeziorem Como niezapomniane motocyklowe klasyki stają obok nowych maszyn koncepcyjnych i zdobywają serca publiczności. Idealne miejsce na przedstawienie nowych pomysłów i projektów podczas tradycyjnej imprezy. Czas na światową premierę motocykla BMW Motorrad Concept 9cento.
Szczypta Hollywood.
Światowa premiera nad jeziorem Como: Andreas Martin, Projektant BMW Motorrad, Edgar Heinrich, Główny Projektant BMW Motorrad, oraz prof. dr Karl Viktor Schaller, kierujący Działem Projektowania BMW Motorrad (od lewej do prawej) prezentują motocykl koncepcyjny 9cento.
Szczypta Hollywood.
W scenerii mieszczącej się w budynku hotelu Grand Hotel Villa d'Este i na terenach parkowych Villa Erba w mieście Cernobbio w północnych Włoszech wszystko jest zawsze dopięte na ostatni guzik. Z nawiązką realizuje się tu motto "Hollywood on the Lake". Blichtr i splendor we Włoszech. Nic dziwnego, że miejsce to zostawiło ślad na BMW Motorrad Concept 9cento, a przynajmniej wpłynęło na wybór nazwy. Rzecz jasna we właściwej kolejności.
Wyzwanie: symbioza.
Wyzwanie: symbioza.
Gdy projektanci BMW Motorrad połączyli siły, chodziło im przede wszystkim o pogodzenie w jednej maszynie zasadniczo odmiennych segmentów motocykla turystycznego i sportowego. Wyzwanie polegało na stworzeniu motocykla, który zaspokajałby potrzeby motocyklowych turystów – nie robiąc wrażenia ociężałości i powolności – i jednocześnie byłby zwrotny, lekki i sportowy. Przy tym wszystkim powinna cechować go w pewnym stopniu także dynamiczna agresywność.
Najważniejsze cechy Concept 9cento
Pełny panel, wyraziste krawędzie.
Pełny panel, wyraziste krawędzie.
Projektanci znaleźli odpowiedzi na pytania i wyzwania: design i kontury motocykla prezentują wyraźną lekkość. Zaczynając od panelu dekoracyjnego, który jak zawsze zapewnia ochronę przed wiatrem i żywiołami. Motocykl koncepcyjny składa się z dwóch części. Na część górną składa się zbiornik w kolorze chromu oraz pokrywa zbiornika wykonana ze szczotkowanego aluminium. W dolnej części użyto włókien węglowych – jest to nowa struktura, z wyglądu przypominająca laminowany filc. Unoszące się panele wkomponowane w wykończenie, rozkładające poszczególne akcenty, nadają motocyklowi koncepcyjnemu niepowtarzalną sylwetkę, będącą świadectwem dynamicznego języka projektowania.
Z systemem bagażowym dla motocykla turystycznego.
Z systemem bagażowym dla motocykla turystycznego.
System bagażowy BMW Motorrad Concept 9cento jest dobrze przemyślany i wyjątkowy. Po raz pierwszy w historii systemu takiego można użyć nie tylko w celu zmagazynowania sprzętu i powiększenia przestrzeni schowkowej, lecz także do powiększenia tylnego siedzenia. Cel: dzięki temu modułowi motocykl koncepcyjny staje się maszyną odpowiednią do celów turystycznych, ze znaczną ilością miejsca dla pasażera lub pasażerów. Bagaże można z łatwością zamocować i zdjąć za pomocą elektromagnesu. W ten sposób projektanci BMW Motorrad zaadresowali swój produkt do amatorów wygodnego podróżowania maszyną średniej klasy – motocyklistów, którzy lubią podróżować sami, ale jednocześnie nie chcą rezygnować z przyjemności uprawiania turystyki z przyjaciółmi. Motocykl koncepcyjny BMW Motorrad 9cento zapewnia idealne przejście między tymi opcjami.
Dwa cylindry, dwie kurtki.
Dwa cylindry, dwie kurtki.
Przód także ma sportowy wygląd, przywodzący na myśl znak. Jednocześnie zwracający uwagę dzielony przód to wyraźne odwołanie do korzeni, czyli maksiskutera BMW Motorrad. W tym przypadku słynne światła do jazdy dziennej LED są już zamontowane, a duży wyświetlacz TFT doskonale pasuje do ogólnego wrażenia. Ale nie tylko design jest aluzją do motocyklowej dynamiki – dzięki znacznemu ugięciu sprężyn pod siedzeniem i na widelcu motocykl koncepcyjny dysponuje bardzo zwrotną konfiguracją podwozia i zawieszenia. Wymagany ciąg do przodu zapewnia serce maszyny, czy solidna dwucylindrowa jednostka napędowa. Odzwierciedleniem dynamiki i zwrotności jest także sportowa odzież motocyklowa w kolorach czarnym, niebieskim i białym. Dzięki zwracającym uwagę plastikowym ochraniaczom wykonanym przez BMW Motorrad przy użyciu technologii drukowania przestrzennego, w kurtce zintegrowane są elementy funkcjonalne i zapewniające bezpieczeństwo. Druga kurtka także wyróżnia się mieszanką materiałów – kevlaru i skóry – w dyskretnych odcieniach kolorystycznych.